یزدفردا: نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری چهاردهم گفت: کسانی که در خط تخریب می‌روند، حتی اگر در ظاهر شعارهای انقلابی می‌دهند اما از جنس انقلاب نیستند. زیرا جنس انقلاب تخریب نیست.

به گزارش یزدفردا: حجت‌الاسلام والمسلمین حسن علیدادی سلیمانی در خطبه‌های نماز جمعه امروز کرمان با توصیه به رعایت تقوای الهی اظهار کرد: کسی که می‌خواهد تحت تربیت دینی قرار بگیرد، باید تلاش کند هیچ ظلمی نکند.

وی افزود: مهلت دادن به ظالم گاهی برای توبه و گاهی برای اتمام حجت است اما اگر فرد به تکرار ظلم بپردازد، عذاب خوارکننده‌ای در انتظار او است.

علیدادی سلیمانی با اشاره به اینکه مهلت دادن به ظالم نباید باعث سوءاستفاده او شود که خداوند در کمین‌ ظالم است، تصریح کرد: برخی ظلم‌ها از جمله ظلم به پدر و مادر سریع‌المجازات و بدون مهلت است.

امام جمعه کرمان با اشاره به انواع ظلم از جمله فردی و اجتماعی، بیان کرد: ظلم گاهی به شخصیت دیگران با مخدوش کردن شهرت، متزلزل کردن موقعیت و شایعاتی برای تخریب است.

 وی اظهار کرد: گاهی به اسم دفاع از ارزش‌ها آدم‌های ارزشی را تخریب می‌کنند یعنی با خط تخریب می‌خواهیم از انقلاب دفاع کنیم.

علیدادی سلیمانی در ادامه خطبه‌های نماز جمعه ضمن تسلیت سالروز شهادت امام جواد علیه‌السلام که امامت را در سخت‌ترین شرایط به سرانجام رساندند، شهادت زائران خانه خدا در سال ۶۶ و شهادت آیت الله سعیدی در زندان‌های مخوف طاغوت را تسلیت گفت.

نماینده ولی فقیه در استان کرمان در ادامه با اشاره به انتخابات هشتم تیرماه گفت: با سه خط مواجه هستیم که باید مراقب بود در شناخت این خطوط دچار شک و تردید نشویم.

وی با اشاره به اینکه باید توجه داشت انقلاب ما انقلاب تبیین است، تصریح کرد: بر اثر تبیین مردم فوج فوج خود را به انقلاب رساندند تا در سال‌های ۵۶ و ۵۷ خیابان‌ها مملو از طرفداران انقلاب اسلامی با خواسته جمهوری اسلامی شد.

علیدادی سلیمانی بیان کرد: راه تبیین از طریق رسانه‌ها و سخنرانی در جاهای مختلف است که بستر را نظام برای کاندیداها باز کرده تا مواضع و برنامه‌ها و هدف از آمدن به صحنه را به بهترین وجه تبیین کنند.

وی با تاکید بر اینکه رئیس جمهور آینده باید تبیین‌گری قوی باشد، افزود: خط تبیین، صراط مستقیم جریان سیاسی اجتماعی انقلاب اسلامی است. هر کس در خط تبیین حرکت کرد، همجنس و دلسوز نظام و انقلاب است.

وی خط تخریب را در مقابل تبیین دانست و بیان کرد: کسانی که در خط تخریب می‌روند حتی در ظاهر شعارهای انقلابی می‌دهند اما از جنس انقلاب نیستند. زیرا جنس انقلاب تخریب نیست و قرار نیست با تخریب و توهین، افترا، نشر اکاذیب و بهانه جور کردن به اسم دفاع از انقلاب و کاندیداها، کار را پیش برد.

علیدادی سلیمانی اظهار کرد: بر اساس تجارب گذشته ممکن است در آینده با شعارهای هنجارشکن مواجه شویم که انقلاب را تضعیف کرده و اهداف آن را زیر سوال ببرند. این ساختارشکنی گاهی در سطح کاندیداهاست اما گاهی زمانی است که برخی که بر اریکه قدرت نشستند شروع به ساختارشکنی کنند که این هم خط انقلاب نیست و اینها از جنس انقلاب نیستند.

وی بیان کرد: کسانی که خط تخریب و خلاف اخلاق دینی و اسلامی را پی می‌گیرند و به روحیه و روان مردم خیانت می‌کنند از جنس انقلاب نیستند و باید مراقب باشیم در رقابت‌ها، جریان اصیل انقلاب کار خود را پیش ببرد که تاریخ پیش روی ما است.

علیدادی سلیمانی در پایان تصریح کرد: کاندیداهایی که مثل شهید جمهور، رئیس‌جمهور تراز کشور باشد، باید برای اصلاح امور کشور پا به رکاب شوند تا برای توده‌های محروم آسایش را به ارمغان بیاورند و برای اینکه ارزش‌های اسلامی، واجبات الهی و احکام اسلامی در کشور ساری و جاری شود باید خود را فدا کنند و این جنس رئیس جمهوری در خط تخریب و شعارهای ساختارشکن قرار نمی‌گیرد.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا